REFLEXIONS: CAL QUE ENS CUIDEM ELS UNS ALS ALTRES

Cal que ens cuidem els uns als altres.
Quedem-nos a casa. Fem cas de l’autoritat sanitària. I les cristianes i cristians no perdem la confiança en el bon Jesús. Comparteixo amb vosaltres un fragment de l’Evangeli de Mateu (Mt 14, 22-32), que ens ajuda a no perdre l’esperança en Aquell que ha mort com nosaltres, però que també ha ressuscitat.
“Tot seguit, Jesús va fer pujar els deixebles a la barca i els manà que passessin al davant d’ell cap a l’altra riba, mentre ell acomiadava la gent. Després d’acomiadar-los, va pujar tot sol a la muntanya a pregar. Al vespre encara era allà tot sol. La barca ja s’havia allunyat un bon tros de terra, i les ones la sacsejaven, perquè el vent era contrari. A la matinada, Jesús va anar cap a ells caminant sobre l’aigua. Quan els deixebles el veieren caminant sobre l’aigua, es van esglaiar i es digueren: És un fantasma! I es posaren a cridar de por. Però de seguida Jesùs els digué: Coratge! Sóc jo. No tingueu por! Pere li contestà: Senyor, si ets tu, mana’m que vingui caminant sobre l’aigua. Jesús li digué: Vine. Pere baixà de la barca, es posà a caminar sobre l’aigua i anà cap a Jesús. Però, en veure que el vent era fort, es va acovardir. Llavors començà d’enfonsar-se i cridà: Senyor, salva’m! A l’instant, Jesús estengué la mà i va agafar-lo tot dient-li: Home de poca fe! Per què has dubtat? Llavors pujaren a la barca, i el vent va parar. Els qui eren a la barca es prosternaren davant d’ell i exclamaren: Realment ets Fill de Déu!”.
Que el bon Jesús ajudi als malalts, consoli a les famílies i doni la vida eterna als difunts. Cuidem-nos els uns als altres, avui això és estimar als altres com a un mateix, fem cas del que ens manen, el dejuni d’avui és no fer el que voldriem sinó el que hem de fer, preguem, posem tot el que sentim i vivim en mans del Pare del Cel, no només allò que ens passa a nosaltres, sinó també tota la incertesa i dolor del món. Una forta abraçada.
Manuel Maria Fuentes i Gasó, pvre
18 de març de 2020